środa, 22 października 2014

Więcej kontaktów medialnych to więcej klientów

Kilka lat temu pracowałem dla klienta, o którym gazety pisały jeszcze przed rozpoczęciem współpracy z nami. Zapytałem czy mogę zobaczyć te artykuły. Niestety, nie zachowała się żadna kopia.

Klient był zadowolony, że media się nim interesowały, ale nie wiedział jak to wykorzystać do promocji swego wizerunku. W pewnym sensie, zaczynaliśmy więc od samego początku. Szkoda, bo nie musiało tak być.

Jeśli miałeś to szczęście, że media już pisały o Tobie lub udzieliłeś wywiadu – kopie wszystkich artykułów i wywiadów powinny trafić do arsenału materiałów nowej kampanii PR.

Oto trzy porady jak je wykorzystać:

1. Zrób kopię artykułu, wywiadu telewizyjnego lub radiowego i wyślij redakcji, która interesuje się Twoją firmą. Dodaj informacje o występach w mediach do swojego biogramu.

2. Proponując tematy mediom powiedz w jakich programach występowałeś i kto o Tobie pisał. Ale ostrożnie... Jeśli nie jesteś zadowolony z całego wywiadu lub tekstu, wybierz tylko fragmenty, które nie przyniosą Ci wstydu. Jeżeli udzieliłeś niedawno wywiadu stacji telewizyjnej, dwa razy zastanów się zanim wyślesz go konkurencyjnej stacji.

3. Wykorzystuj te materiały we wszystkich działaniach promocyjnych. Informuj o nich na swoich profilach w mediach społecznościowych, ulotkach, broszurach i firmowych newsletterach. Najciekawsze rozdawaj klientom. Poproś grafika o atrakcyjną oprawę wszystkich materiałów.

To tylko kilka przykładów jak możesz wykorzystać swoje materiały medialne w kampanii PR. Myślę, że bez problemu wymyślisz więcej. Napisz o tym w komentarzu.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Ten wpis czeka na Twój komentarz.

Kontakt

Nazwa

E-mail *

Wiadomość *